2025. február 15.

február 15. Az egyetemi jelentkezés határideje; február 17. Érettségire való jelentkezés határideje; február 20. Középiskolába jelentkezés határideje

Szabad Vonalzó

A Tanítanék Mozgalom hírfelülete

2025. február 15.

február 15. Az egyetemi jelentkezés határideje; február 17. Érettségire való jelentkezés határideje; február 20. Középiskolába jelentkezés határideje

Szabad Vonalzó

A Tanítanék Mozgalom hírfelülete

február 15. Az egyetemi jelentkezés határideje; február 17. Érettségire való jelentkezés határideje; február 20. Középiskolába jelentkezés határideje

Így számolja fel a közoktatást a bosszútörvény: interjú

cover-ja-06-16

Sokat beszélünk róla, de azért mégis 80 oldal, veretes szöveg – nem mindenki fogja átrágni szóról-szóra. Megkértük Juhász Ágnest, a Civil Közoktatási Platform munkacsoport-vezetőjét, egyik ügyvivőjét, hogy fejtse ki nekünk részletesebben, mik a legégetőbb problémák a tervezetben.

Az interjúban az alábbi témákról esik szó:
▶︎ A törvénytervezet logisztikai mentalitással készült: a tanárokra szalagmunkásként, a diákokra munkadarabokként tekint.
▶︎ Hogyan sodorja a törvénytervezet a tönk szélére az oktatást? Mik azok a pontok a törvénytervezetben, amelyek ellehetetlenítik a közoktatást?
▶︎ A cikk alján te is aláírhatod a Tanítanék ls a noÁr közös petícióját a státusztörvény ellen.

Nem csak egy frázis, szófordulat, nem valamilyen üres politikai trükk, hogy ez a 80 oldalnyi jogszabályszöveg a magyar közoktatás végét, e fontos, a Klebelsberg és Eötvös által megálmodott, a tehetségesek – és nem feltétlen a vagyonosok – felemelkedését támogatni igyekvő közszolgáltatás felszámolását hozhatja el. A jogszabálytervezet hideg számítással veri agyon ennek a sokat próbált, az évtizedek alatt egyre mostohább körülmények között vegetáló rendszernek a maradékát is, hogy a helyében semmit se kínáljon a tömegeknek – a gyerek felemelkedését jórészt teljesen a család anyagi lehetőségeire bízva.

A törvénytervezet azonban nem rövid, nem is könnyű olvasmány – nem is fogja mindenki átrágni szóról-szóra. Ezért kerestük fel Juhász Ágnest, a Civil Közoktatási Platform munkacsoport-vezetőjét, egyik ügyvivőjét, hogy fejtse ki nekünk részletesebben, mik a legsúlyosabb problémák a tervezetben. Segítségével azok is megérthetik, hogy valójában mi történik itt, akik eddig abban reménykedtek, talán volt valamilyen szakmai koncepció a tervezet mögött.

▶︎ Ahogy a jobb oktatásért folytatott küzdelem, úgy ezek az oldalak is pénzbe kerülnek. Támogasd ezen a linken a Tanítanék erőfeszítéseit, hogy még sok ilyen cikket írhassunk a jövőben.

Nem jutunk el hozzád.

– mert nincsenek millióink a FB-posztokra. Ezért iratkozz fel a hírlevelünkre, most, itt:

Olvass tőlünk szuper hírlevelet!

MIÉRT MARADNÁL LE AZ OKTATÁSI MOZGALMAK HÍREIRŐL?

  • Ország HU? Hungary
  • Loading
    Támogatta: Szabad Vonalzó

    Szabad Vonalzó

    A Tanítanék Mozgalom hírfelülete