2025. április 19.

április 17–27. Tavaszi szünet
április 30. A végzősök utolsó tanítási napja

Jobb oktatást szeretnél?
Töltsd ki te is a kérdőívet!
1% az oktatásért, 1 lépés a jövő felé:
Kérjük, támogass minket adód 1 %-ával!

 

Szabad Vonalzó

A Tanítanék Mozgalom hírfelülete

2025. április 19.

április 17–27. Tavaszi szünet
április 30. A végzősök utolsó tanítási napja

Jobb oktatást szeretnél?
Töltsd ki te is a kérdőívet!
1% az oktatásért, 1 lépés a jövő felé:
Kérjük, támogass minket adód 1 %-ával!

 

Szabad Vonalzó

A Tanítanék Mozgalom hírfelülete

április 17–27. Tavaszi szünet
április 30. A végzősök utolsó tanítási napja

Jobb oktatást szeretnél?
Töltsd ki te is a kérdőívet!
1% az oktatásért, 1 lépés a jövő felé:
Kérjük, támogass minket adód 1 %-ával!

 

"Amilyen vagy, olyan maradsz" – merre van az előre, magyar oktatási rendszer?

h-adam-cov

Miért szűnt meg a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ pont a legélesebb helyzetben, a COVID-járvány alatti digitális munkarend kellős közepén? Miért maradunk le még a térséghez képest is? MIért kell emelni a pedagógusok bérét? Mi a legnagyobb akadálya a módszertani reformnak? Horváth Ádámmal beszélgettünk.

▶︎ Videóinterjúnk.

[frame]

[/frame]

Horváth Ádám sokoldalú oktatási szakértő – a digitális pedagógia egyik hazai apostola, a posztmodern pedagógiai iskola egyik művelője. A koronavírus-járvány idején a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ vezetője volt egész addig, amíg – sokak meglepetésére a járvány és a digitális munkarend kellős közepén – az intézmény meg nem szűnt. Ezt megelőzően sokadmagával részt vett a Digitális Oktatási Stratégia kidolgozásában is.

[frame]

Ugye, megtetted már?

Ha már erre jársz, arra kérünk, légy szíves, kövess bennünket a Facebookon is, és a YouTube csatornánkon is, hogy könnyebben eljuthassunk hozzád.

Nagyon szeretnénk még sok jó cikket írni itt, a szavon.hu oldalain – ehhez viszont magunknak kell előteremtenünk a feltételeket. Arra is kérünk itt, ha megteheted, támogasd a munkánkat az erre a linkre kattintva megnyíló támogatói oldalon!

Köszönjük!

[/frame]

Horváth volt annak a nagyszabású kampánynak is a kezdeményezője – ekkor még az Informatikai Vállalkozások Szövetségének, az IVSZ-nek a színeiben –, ami azt célozta, hogy tudatosuljon a döntéshozókban, hatalmas a hiány informatikusból. Horváth tudhat valamit, hiszen ezt a kampányt nem fogadta ellenségesen a kormány, és hajlandó volt intézkedéseket tenni a szakemberhiány mérséklésére.

Jelenleg a Maker’s Redbox-nál, egy kooperatív tanulási megoldások fejlesztésére koncentráló magáncégnél dolgozik szakmai vezetőként: ma Franciaországtól Kanadáig, Észtországtól Bulgáriáig 15 ezer helyen létezik „makerspace”, azaz digitális alkotóműhely, amit saját alkotópedagógiai módszertanuk alapján, ezekkel az eszközökkel rendeztek be. Ebben a módszertani paradicsomban készítettem interjút Horváth Ádámmal, amelyben olyan kérdéseket érintünk, mint

  • a magyar oktatás lemaradása a világ, vagy akár a kelet-európai térség államaihoz képest,
  • miért szűnhetett meg a digitális módszertani központ a koronavírus és a digitális oktatási pánik kellős közepén,
  • az osztálytermek felújítása vs. tanulási terek berendezése,
  • mit kellene tennünk ahhoz, hogy nem maradjunk le teljesen menthetetlenül a térség és az OECD országai mögött.

[frame]

Követsz már bennünket?

Ugye, követsz bennünket a Facebookon, és a YouTube csatornánkon is, hogy könnyebben eljuthassunk hozzád? Mert tényleg nem egyszerű.

Ha módodban áll, kérünk, támogasd a munkánkat is az erre a linkre kattintva megnyíló támogatói oldalon!

Köszönjük!

[/frame]

Segíts, hogy eljussunk hozzád

– oktatási hírek mellébeszélés nélkül! Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le semmiről:

Olvass tőlünk szuper hírlevelet!

MIÉRT MARADNÁL LE AZ OKTATÁSI MOZGALMAK HÍREIRŐL?

  • Ország HU? Hungary
  • Loading
    Támogatta: Szabad Vonalzó

    Szabad Vonalzó

    A Tanítanék Mozgalom hírfelülete