2025. május 09.

május 5-23. Írásbeli érettségik
május 5-9. Digitális munkarend a középiskolákban
május 12-23. Rendkívüli felvételi eljárás – férőhelyek


1% az oktatásért, 1 lépés a változásért:

Kérjük, támogass minket adód 1 %-ával!

 

Szabad Vonalzó

A Tanítanék Mozgalom hírfelülete

2025. május 09.

május 5-23. Írásbeli érettségik
május 5-9. Digitális munkarend a középiskolákban
május 12-23. Rendkívüli felvételi eljárás – férőhelyek


1% az oktatásért, 1 lépés a változásért:

Kérjük, támogass minket adód 1 %-ával!

 

Szabad Vonalzó

A Tanítanék Mozgalom hírfelülete

május 5-23. Írásbeli érettségik
május 5-9. Digitális munkarend a középiskolákban
május 12-23. Rendkívüli felvételi eljárás – férőhelyek


1% az oktatásért, 1 lépés a változásért:

Kérjük, támogass minket adód 1 %-ával!

 

"Kicsit elhiszi az ember, hogy tud tenni másokért" – avagy mi volt az Egységes Diákfront "üzleti modellje"?

cov-mihalics-iv

Minden egyeztetésben, minden sajtótájékoztatón, minden létező eseményen ott volt – és mindenhez volt hozzáfűzni valója. Mihalics Lili az Egységes Diákfront (EDF) egyik motorja volt.

Minden egyeztetésben, minden sajtótájékoztatón, minden létező eseményen ott volt – és mindenhez volt hozzáfűzni valója. Mihalics Lili az Egységes Diákfront (EDF) egyik motorja volt. Videóinterjúnk a lap alján.

Mihalics Lilit tavaly márciusban láthattuk először nagy nyilvánosság előtt. Több diákszervezettel közösen a Kossuth tér északi részére hirdettek meg egy diákdemonstrációt, alig pár nappal a Parlament elé szervezett nagyszabású tüntetés előtt. Aminek persze megvolt a rizikója: ha itt méltatlanul kevesen jelennek meg, azzal komoly muníciót kapott volna a kormány által pénzelt propagandagépezet, és el is tántoríthatta volna a nagyobb tömeget a 19-ére összehívott eseménytől.

Nem így lett, sőt: a Mihalics Lili és társai által szervezett bevonulás a Kossuth térre rég nem látott energiát sugárzott. Az Egyesült Diákfront helyt kért és kapott magának az oktatásért folytatott küzdelemben. No és a Kossuth tér is rogyásig megtelt pár nappal később.

Lili azóta leérettségizett, majd pár hete kezdte meg tanulmányait Angliában, edukáció szakon. Azaz – ahogy sokan az EDF kezdetben meghatározó tagjai, arcai közül – külföldre ment továbbtanulni. Alábbi interjúnkat még elutazása előtt pár nappal, szeptemberben készítettük olyan témákról, mint

  • Miért pont Anglia? Miért pont az oktatással szeretne foglalkozni? Mihez szeretne kezdeni egy oktatási szakértői diplomával?
  • Hogy zajlik a generációváltás az EDF-ben?
  • Hogy jött létre az EDF, ami felforgatta a tiltakozásokat azzal, hogy az erőt, energiát képviselő diákságot is behúzta a közoktatás megmentéséért indított mozgalmakba? Mi volt az „üzleti modell”?
  • Milyen volt – különösen diákként – becsöppenni a szakszervezetek, különböző civil szervezetek közé?
  • Milyen érzés volt a „felnőttekkel” dolgozni?
  • Nem települtek-e rá a szervezetre a pártok? Nem jelentett-e nehézséget, hogy a politika „rátelepülne” a projektekre?
  • Kereste-e az EDF-et a Fidesz, a KDNP, esetleg a Fidelitas? Próbáltak-e valaha is egyeztetni velük kormányoldalról?
  • Hogy győzte ezt az óriási mennyiségű önkéntes munkát, különösen az érettségi alatt?

(Átláthatósági megjegyzés: az interjú készítője önkéntes munkában segítette az EDF egyes projektjeit az elmúlt egy évben.)

Ez azért durva! Nem iratkoztál még fel a hírlevélre – nekünk meg nincs annyi pénzünk, hogy minden hírrel elérjünk… Itt tedd meg:

[frame]

[/frame]

Segíts, hogy eljussunk hozzád

– oktatási hírek mellébeszélés nélkül! Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le semmiről:

Olvass tőlünk szuper hírlevelet!

MIÉRT MARADNÁL LE AZ OKTATÁSI MOZGALMAK HÍREIRŐL?

  • Ország HU? Hungary
  • Loading
    Támogatta: Szabad Vonalzó

    Szabad Vonalzó

    A Tanítanék Mozgalom hírfelülete