május 1-4. Hosszú hétvége (munka ünnepe)
május 5-23. Írásbeli érettségik
május 5-9. Digitális munkarend a középiskolákban
május 5-ig Értesítés középfokú felvételi eredményről
A Tanítanék Mozgalom hírfelülete
május 1-4. Hosszú hétvége (munka ünnepe)
május 5-23. Írásbeli érettségik
május 5-9. Digitális munkarend a középiskolákban
május 5-ig Értesítés középfokú felvételi eredményről
A Tanítanék Mozgalom hírfelülete
május 1-4. Hosszú hétvége (munka ünnepe)
május 5-23. Írásbeli érettségik
május 5-9. Digitális munkarend a középiskolákban
május 5-ig Értesítés középfokú felvételi eredményről
Amit a közpénznyelő elitközpont oktatási vezetője nyilatkozik a gyógy- és fejlesztőpedagógiáról, a szakszolgálatokról, az teljesen értelmetlen – sőt néha pont azzal vádolja a „nyugatot”, ami éppenséggel sokkal inkább a jelenlegi magyar állapotokra jellemző. Interjúnk Gyarmathy Évával és Pilz Olivérrel.
Amit a közpénznyelő elitközpont oktatási vezetője nyilatkozik a gyógy- és fejlesztőpedagógiáról, a szakszolgálatokról, az teljesen értelmetlen – sőt néha pont azzal vádolja a „nyugatot”, ami éppenséggel sokkal inkább a jelenlegi magyar állapotokra jellemző. Interjúnk Gyarmathy Évával és Pilz Olivérrel.
Korábban beszámoltunk arról, hogy a Matthias Corvinus Alapítvány (MCC) különböző szakértői, vezetői, és Setényi János egykori elismert oktatáskutató, jelenleg az MCC tanuláskutató intézetének vezetője, már nem először bukkannak fel a sajtóban azzal, hogy meglehetősen puritán oktatási elképzeléseket kínálnak a közoktatásnak. Először a Telex írta meg, hogy Setényi egy előadásában a poroszos puritantizmust és a memoritereket ajánlja a közoktatásban résztvevők számára. Ugyanitt a gyógy- és fejlesztő pedagógiával, a szakszolgálatokkal kapcsolatban kifejezetten zavaros, meghökkentő megjegyzéseket tesz.
Ezeket a nézeteket egy, a „közszolgálati” M5 csatornán elhangzott stúdióbeszélgetésben Setényiék még alaposabban kifejtik, ahol elhangzanak olyan kijelentések is, hogy az e területeken dolgozó szakemberek,
a nevelési tanácsadók, az iskolapszichológusok, a logopédusok, az „ifjúságvédelmisek és hasonlók” munkája zsákutca, és nagyon sokba kerül az adófizetőknek.
Az erről szóló cikkünkben párhuzamba állítottuk a közpénz-százmilliárdokat elnyelt MCC nevelési programjában foglaltakat azzal, amit az állami oktatásban tanuló millióknak ajánlanak: az MCC módszertanában fura mód nem a poroszos puritánság és a memoriterek tengenek túl, hanem igenis megjelennek a modern pedagógiai módszertanok is.
Alábbi videónkban arra kértük Gyarmathy Éva prima primissima-díjas klinikai és neveléstudományi szakszpichológust, hogy világosítsa meg nekünk, léteznek-e egyáltalán olyan konzervatív elképzelések, amelyekről Setényiék beszélnek. Videónkban beszélgetünk Pilz Olivérrel, a Tanítanék Mozgalom alapítójával arról, hogy ő hogyan értelmezi ezt a kettősséget a Matthias Corvinus Collegium saját lehetőségei és alkalmazott módszertanai, illetve az általuk a tömegek oktatásához javasolt módszertani megoldásokkal kapcsolatban.
Vajon tényleg konzervatív oktatás-e, ha a tanulási problémákkal küzdő gyerekeket „még keményebb tanulásra” sarkaljuk fejlesztés helyett? Van-e még „visszább” az oktatás számára? Miért mondja ezt Setényi? Tényleg a szakadék felé rohanó Nyugaton „hospitalizálják” a rászoruló gyereket? Videónkból kiderül.
Cikkünk borítóképén a Matthias Corvinus Collegium épülő campusát láthatják.
Nem jutunk el hozzád – mert nincsenek millióink a FB-posztokra. Ezért iratkozz fel a hírlevelünkre, most, itt:
[frame]
[/frame]
A Tanítanék Mozgalom hírfelülete