"Besoroltak a szélsőséges politikai helyzetekről szóló műhelymunkába… Így kerültem egy szekcióba Malival, Venezuelával, Szíriával és Ukrajnával." –Törley Kata beszámolója egy franciaországi konferenciáról.
Felvételi szubjektív – „Hű, de nagy az érdeklődés a pedagóguspálya iránt!”
Jelentkezők hiányában rengeteg tanári szakot nem indítanak el az egyetemek – amit igen, azokra pedig többnyire alacsony a bejutási ponthatár. Mindeközben a kormánypropaganda szerint sosem volt ilyen vonzó a pedagóguspálya...
Tükör a szöveg – irodalomterápiával erőforrásaink felkutatásáért
A Tanítanéknak fontos a pedagógiai jógyakorlatokat bemutatása, illetve az iskolahasználók lelki jólléte is. Ezért több alkalommal szerveztünk az erőforrások felkutatására koncentráló irodalomterápiás eseményt, melyeket Berta Bea irodalomterapeuta vezetett.
Adjuk le a telefont az iskolában, vagy mégsem!? – mert senki nem vállal érte felelősséget…
Amíg sem technikai háttér, sem felelősségvállalás nem társul a szabályhoz, sokan csak legyintenek: újabb felesleges próbálkozás a diákok kontrollálására...
2025-re egyértelművé vált, hogy az eddigi politikai, társadalmi, gazdasági, oktatási irányzat kudarcot vallott. Váltani kell… Ebben jelentős szerep hárul a pedagógusokra.
Magyar élet, magyar ének – Kodály országa ennél többet érdemel
Ha az lenne a probléma az ének-zene oktatásával, hogy a gyerekek nem jutnak hozzá a dalszövegekhez, vagy olyan szívesen énekelnének, de nem tudják, mit lehet, ez a könyv megoldás lehetne. Jól tudjuk azonban, hogy a helyzet nem ez.
RIADÓ! – A kormány az oktatás utolsó tartópillérét is kirúgni készül a pedagógusképzés öncélú átalakításával (2021. 07. 12.)
A kormány úgy nyúlna bele a pedagógusképzés tartalmi szabályozásába, hogy a se nem nemzeti, se nem alaptantervnek nem nevezhető (viszont kormány- és NER-kompatibilis) NAT szellemében „készítse” fel a leendő pedagógusokat a munkájukra.