2025. szeptember 16.

szeptember 17. - október 9. Pályaválasztási kompetenciavizsgálat 8. osztályban

 

Szabad Vonalzó

A Tanítanék Mozgalom hírfelülete

2025. szeptember 16.

szeptember 17. - október 9. Pályaválasztási kompetenciavizsgálat 8. osztályban

 

Szabad Vonalzó

A Tanítanék Mozgalom hírfelülete

szeptember 17. - október 9. Pályaválasztási kompetenciavizsgálat 8. osztályban

 

portre
Mi lett velük azóta? – tanártörténetek a kirúgások után három évvel: Kapin Lilla
Az ítélet egy szerény elégtétel egy nagyobb ügy elvesztése mellett.
apropo
Apropó, neurodiverzitás
A gyerekeknek adott diagnózisok nem a gyerekek problémáját, hanem az oktatási rendszer tehetetlenségét jelzik.
Drogpolitikai szakmai minimum
Bevezetés a prevencióba – néhány gondolat az addiktológiai szakma minimumprogramjáról
A jelenlegi drogpolitika helyett szakmai alapelveket tudunk kínálni az oktatásban dolgozók számára, illetve a kapcsolódás és együttműködés lehetőségét.
itelet
Miért döntenek a bíróságok másképpen az ugyanolyan tanárperekben?
A jogrendszer egyik alapvető célja, hogy igazságos döntéseket hozzon. Ideális esetben az igazságos döntés megegyezik a társadalmi elvárással...
finn ai
Mesterséges intelligencia az oktatásban – Miértek és hogyanok a mindennapokban
A mesterséges intelligencia használata sok monoton feladatot tud átvenni a pedagógusoktól. Ugyanakkor az MI-től származó válaszokhoz mindig kritikával kell viszonyulni!
iskola
„Mentsük meg gyermekeinket!” – egy gimnáziumi tanár gondolatai
Mindig görcsbe rándul a gyomrom, amikor meglátom vagy meghallom a jámborságot és végtelen jóakaratot sugalló „Védjük meg gyermekeinket!” nemzeti szlogent – igazi képmutató, populista jelmondat, egy leegyszerűsített, kontextusából kiszakított felkiáltás, amely egész egyszerűen kispórolja az igazi alternatívákat jelentő háttérmunkát.
paradicsom
Paradicsomprojekt – egy saját nevelésű paradicsom mellett mesélni kezd a kisgyerek
Ezt a projektet azoknak az alsós tanítóknak ajánljuk, akik keresik a természetes, egyszerű, mégis mély élményeket.
francia
A kulcsszó: autonómia
"Besoroltak a szélsőséges politikai helyzetekről szóló műhelymunkába… Így kerültem egy szekcióba Malival, Venezuelával, Szíriával és Ukrajnával." –Törley Kata beszámolója egy franciaországi konferenciáról.
rogers_konyv
Rogers: a befogadó, személyközpontú iskola
Utánkövetésre szeretném biztatni a pedagógus kollégákat: ez egy módja lehet munkánk gyümölcsei megízlelésének.
ponthatarok
Felvételi szubjektív – „Hű, de nagy az érdeklődés a pedagóguspálya iránt!”
Jelentkezők hiányában rengeteg tanári szakot nem indítanak el az egyetemek – amit igen, azokra pedig többnyire alacsony a bejutási ponthatár. Mindeközben a kormánypropaganda szerint sosem volt ilyen vonzó a pedagóguspálya...
Betöltés...

Szabad Vonalzó

A Tanítanék Mozgalom hírfelülete