június 16-július 2. Középszintű szóbeli érettségik
IÓ!
június 20. Utolsó tanítási nap
A Tanítanék Mozgalom hírfelülete
június 16-július 2. Középszintű szóbeli érettségik
IÓ!
június 20. Utolsó tanítási nap
A Tanítanék Mozgalom hírfelülete
június 16-július 2. Középszintű szóbeli érettségik
IÓ!
június 20. Utolsó tanítási nap
a szlovák Oktatási Minisztérium magyar nyelvű anyagának ajánlója
A szlovákiai alapiskolák kétharmadában tartanak ún. reggeli köröket. A foglalkozások bizalmat építenek, javítják az osztályon belüli kapcsolatokat, és segítik a diákok mentális jóllétét. Azonban ezek többnyire az egyes pedagógusok önkéntes kezdeményezései. Az Állami Tanfelügyelet ezért javasolja a reggeli körök rendszerszintű beépítését az oktatási folyamatba:
A reggeli körök rendszeres, rövid (10-20, leggyakrabban 15 perces) találkozók az osztályfőnök és a diákok között, ideális esetben az órák kezdete előtt. Szükség szerint más tanárok is vezethetik. Céljuk, hogy támogassák a diákok tanításra/tanulásra való ráhangolódását, és lehetőséget biztosítanak a diákokat foglalkoztató érzések és vélemények megosztásához.
Milyen hatást tudnak kifejteni ezek a „beszélgetős” körök:
1. Hozzájárulnak a kapcsolatok és a közösség erősítéséhez.
2. Javítják a diákok koncentrációját a tanórák alatt.
3. Elősegítik az érzelmi és szociális műveltség fejlesztését.
4. Biztonságos teret teremtenek az érzések és vélemények megosztásához.
5. Csökkentik a problémás viselkedés kialakulásának lehetőségét.
További részletek: https://www.minedu.sk/ranne-kruhy/
A szlovák Oktatási Minisztérium a reggeli körök levezetéséről szóló kézikönyveket is közzétett, mely magyar nyelven is elérhető. Ez az útmutató ajánlásokat tartalmaz a foglalkozások lebonyolításához. A kézikönyv bevált gyakorlatok változatos gyűjteménye, melyet iskolák, civil szervezetek és magánszemélyek által benyújtott ötletek felhasználásával állítottak össze:
A Tanítanék Mozgalom hírfelülete