2025. május 10.

május 5-9. Digitális munkarend a középiskolákban
május 5-23. Írásbeli érettségik
május 12-23. Rendkívüli felvételi eljárás – férőhelyek


1% az oktatásért, 1 lépés a változásért:

Kérjük, támogass minket adód 1 %-ával!

 

Szabad Vonalzó

A Tanítanék Mozgalom hírfelülete

2025. május 10.

május 5-9. Digitális munkarend a középiskolákban
május 5-23. Írásbeli érettségik
május 12-23. Rendkívüli felvételi eljárás – férőhelyek


1% az oktatásért, 1 lépés a változásért:

Kérjük, támogass minket adód 1 %-ával!

 

Szabad Vonalzó

A Tanítanék Mozgalom hírfelülete

május 5-9. Digitális munkarend a középiskolákban
május 5-23. Írásbeli érettségik
május 12-23. Rendkívüli felvételi eljárás – férőhelyek


1% az oktatásért, 1 lépés a változásért:

Kérjük, támogass minket adód 1 %-ával!

 

hegyesi
Dr. Hegyesi Gábor emlékére
Dr. Hegyesi Gábor halála számvetésre késztet: Mit sikerült elérnie az elmúlt 42 évben a szociális ágazatban – azon belül a gyermekvédelemben?
kritped1
Megfontolandó üzenetek több mint fél évszázaddal korábbról – Freire és a kritikai pedagógia
A tanulás közösségi tevékenység: a legtöbbet, legjobban együtt, egymástól tudunk tanulni. A tanítás-tanulás célja lényegében a közösség szolgálata.
a vilag demokraciai
Üzenet az őshazából
Indiában a Dr. Ámbédkar által írt alkotmány csodát tett: állami feladattá vált az előítéletek és az elkülönítés elleni fellépést: a szegregációt és a diszkriminációt felszámolták.
finn2
Finn oktatás – Mítoszok és valóság: Amit a nemzetközi sikertörténet mögött kevesen látnak
Hogy látják a magyar és a finn oktatási rendszert azok, akik mindkettőt megtapasztalták?
CEU_Kata
CEU-tüntetések (2017. április)
A CEU a nyílt és demokratikus társadalom értékeinek és a kritikai gondolkodás támogatója. A kormány szerint ez bűn, ezért megpróbálta ellehetetleníteni magyarországi működését... a tiltakozások ellenére sikeresen.
diákjogok
Diákjogok üres kagylóhéjban – a diákönkormányzatok rövid története
A rendszerváltástól 2012-ig a diákok érdekképviseletének aranykora volt (vagy lehetett volna), azóta viszont folyamatos a lehetőségek leépülése, leépítése…
szakkepzes
Szakképzés vagy gimnázium? Mit díjaz a munkaerőpiac?
Van-e értelme annak a sokat feszegetett kérdésnek, hogy a gimnázium vagy a szakképzés a jobb? Ami fontos, az nem inkább az, hogy olyan iskolát válasszunk, ahol nem megy el a gyerek kedve a tanulástól és ahol olyan valamit tanulhat, amihez...
gamifikacio KONTRA
Gamifikáció kontra
A játékosítás egyre népszerűbb pedagógiai módszer, a gyerekek (is) szeretik. De mint mindennek, a gamifikáció eredményes alkalmazásának is vannak buktatói...
rutin
Rutin és rögtönzés
Van helye a pedagógiai munkában a gyakran negatív felhanggal emlegetett rutinnak és rögtönzésnek?
felveteli
Amikor a sok „kicsi” nem megy sokra… – a középiskolai felvételiről
Mit jelent a középiskolai felvételi a gyerekeknek és családjaiknak? Mennyi lelki és anyagi terhet? Tudja ezt mindenki vállalni – egyenlők a feltételek?
Betöltés...

Szabad Vonalzó

A Tanítanék Mozgalom hírfelülete