Új pedagógus életpálya - státusztörvény - bosszútörvény: Az oktatáspolitikai narratívák szerepe az iskolai állampolgári szocializációban
A cikk az OTDK I. helyezett dolgozatának rövidített változata, mely a státusztörvényhez kapcsolódó eseménysor egyik jelentős momentumának, a törvényjavaslat parlamenti vitája során elhangzott felvezetés és az ahhoz kapcsolódó vezérszónoklatok elemzése.
Nézzünk messzebb - Az iskolák helyzete a Tanítanék követőinek válaszai alapján
Mely problémák érintik legsúlyosabban az oktatási intézményeket? Tényleg túlterheltek az iskolahasználók? Mi a legfontosabb oktatáspolitikai kérdés? A kormánynak ki kell-e kérnie az érintettek véleményét oktatáspolitikai kérdésekben?
Hogy vagy? – Pedagóguskihívások egy oktatási rendszerben, ahonnan kiesett egy tanárgeneráció
A fiatal kollégák hiányát a pedagógusok egy kiesett generációként jellemzik, amelynek következtében a diákokhoz való kapcsolódás a nagy generációs különbségek miatt egyre nagyobb kihívásokkal jár.
Miért kérdezünk ennyit és miért számítanak a válaszok?
Ha kérdezünk, akkor ténylegesen azért tesszük, mert hajt minket a kíváncsiság, szeretnénk megismerni a gondolataitokat és azokra támaszkodva fejlődni együtt veletek.