Az utolsó tüntetésen, a Parlament előtt éreztem meg, hogy itt a vége. Olyan mélységbe zuhansz, amikor a hivatásodat kell feladni, amilyenre nem számítottál.
ALAPJOGKÁOSZ – Mi szükség az Alaptörvény-módosításra, mikor a gyerekek védelmét a Gyermekjogi Egyezmény széleskörűen biztosítaná… ha a kormány betartaná azt?
Az alapjogok önmagukban teljesek, azok között hierarchia nem értelmezhető. A gyermeki jog érvényesüléséhez nem is a mindenek fölé emelésére lenne szükség - SŐT!
"Ha tetszik: élj. Nem tetszik: szabadságodban áll oda visszatérni, ahonnan jöttél" – laudáció Karsai Dániel Demokrácia-díjához
A Bibó Közéleti Társaság hagyományai szerint a laudációt mindig az előző évi díjazott mondja. Ez a megtiszteltetés így most engem ért. Törley Kata írása
Irány az egyetem! – trendek, esélyek és egyenlőtlenségek
Nemzetközi összehasonlításban hazánk az élbolyban van abból a szempontból, hogy mennyivel jobb a fizetése annak, akinek magasabb a végzettsége... Iskolázottság tekintetében viszont egyáltalán nem rózsás a helyzet.
Dolgozol, nem robotolsz – Állj ki magadért és másokért!
"Képzelj el egy olyan Magyarországot, ahol egy kritikusabb vélemény vagy eredeti álláspont nem feszültséget, hanem előrelépést hoz. Ahol egy tanár nem a tankerületnek akar megfelelni, és a munkája minősége határozza meg a lehetőségeit..." Mit tehetsz te ezért? A Helsinki Bizottság...
A Tanítanék által életre hívott kezdeményezés volt 2016-ban a Kockás Körök mozgalom. A HÍVATLANUL Hálózat a Tanítanékkal együttműködve találkozókat szervezett.
Az iskolától – legalább szavak szintjén – azt várják, hogy az életre neveljen, de elvárható-e ez a tanároktól, akik legtöbbje egész életében ugyanúgy iskolás volt, mint sokáig én is. – Berta Bea osztja meg tapasztalatait a „kinti” életről.
A 2016. június 11-ére az ország több helyszínére megszervezett tüntetések – "osztályozó konferencia" – előkészítésére, néhány nappal korábban, kiadtuk a kormány éves teljesítményéről szóló "osztályfőnöki beszámolót".